Økonomiudvalget - 11-01-2021
Punkt 1 Godkendelse af dagsorden
Sagsresumé
Dagsordenen til mødet er udsendt den 11. januar 2021. Mødet afholdes senere samme dag og er dermed ikke indkaldt indenfor den sædvanlige tidsramme på fire hverdage. Dette er som følge af den særlige situation, der er i Fredericia Kommune pt. bl.a. henset til advokatundersøgelse.
Sagsbeskrivelse:
Dagsordenen til mødet er udsendt den 11. januar 2021. Mødet afholdes senere samme dag og er dermed ikke indkaldt indenfor den sædvanlige tidsramme på fire hverdage. Dette er som følge af den særlige situation, der er i Fredericia Kommune pt. bl.a. henset til advokatundersøgelse.
Indstillinger
Økonomi og Personale indstiller, at dagsordenen godkendes.
Beslutning i Økonomiudvalget den 11-01-2021
Godkendt.
Punkt 2 Status på advokatundersøgelse
Sagsresumé
På mødet gives der en status på advokatundersøgelsen.
Sagsbeskrivelse:
Økonomiudvalget har tidligere besluttet at iværksætte advokatundersøgelse af grundsalg og håndtering af aktindsigter samt af de forhold, som Horten i forbindelse med undersøgelsen af sagen måtte blive opmærksom på, og som har relevans for sagen.
På mødet gives der en aktuel status i sagen.
Der henstår en beslutning om den endelige afgrænsning af advokatundersøgelsen for så vidt angår grundsalget. Følgende mulige emner har tidligere været i spil:
- Det samlede forløb omhandlende salg af Argentinervej 42
- Byggesagsbehandling i forbindelse med opførelse af hus på Argentinervej 42
- Byggemodning af Argentinervej
- Planmæssige forhold vedr. Sønderskov-området, herunder skovrejsning.
Økonomiske konsekvenser
Advokatundersøgelsen finansieres af advokatkontoen. Merforbrug tages op i en kommende budgetopfølgning.
Vurdering
Se sagsbeskrivelse.
Indstillinger
Økonomi og Personale indstiller
- At orienteringen om status på advokatundersøgelsen tages til efterretning.
- At den endelige afgrænsning af advokatundersøgelsen drøftes og besluttes.
Beslutning i Økonomiudvalget den 11-01-2021
- Taget til efterretning.
- Afgrænsning af advokatundersøgelsen blev drøftet. Advokatundersøgelsen udvides med interviews af relevante parter.
Punkt 3 Personalesag (Lukket)
Punkt 4 Status vedr. aktindsigt
Sagsresumé
På mødet gives der nyeste status på aktindsigter vedr. den tidligere borgmester og kommunaldirektør.
Sagsbeskrivelse:
Fredericia Kommune har siden den 29. oktober 2020 modtaget mange aktindsigtsbegæringer om forhold vedrørende den tidligere borgmester og kommunaldirektøren. Aktindsigterne har ført til igangsætning af en advokatundersøgelse af relevante forhold i sagen.
På mødet gives der en status på nyeste aktindsigter modtaget i kommunen. Endvidere gives der en orientering om aktindsigter, som har været i høring hos den tidligere borgmester og kommunaldirektøren.
Økonomiske konsekvenser
Ingen.
Vurdering
Se sagsbeskrivelse.
Indstillinger
Økonomi og Personale indstiller, at orienteringen tages til efterretning.
Beslutning i Økonomiudvalget den 11-01-2021
Taget til efterretning.
Punkt 5 Kommunikation
Sagsresumé
Økonomiudvalget får på mødet oplæg til og rammerne for kommunikation i relation til personalesagen og advokatundersøgelsen.
Sagsbeskrivelse:
Økonomiudvalget får på mødet oplæg til og rammerne for kommunikation i relation til personalesagen og advokatundersøgelsen.
Økonomiske konsekvenser
Ingen.
Vurdering
Ingen.
Indstillinger
Økonomi og Personale indstiller, at Økonomiudvalget godkender kommunikationsplanen.
Beslutning i Økonomiudvalget den 11-01-2021
Drøftet.