Fredericia Kommunes whistleblowerordning
Her kan du læse mere om Fredericia Kommunes whistleblowerordning
Whistleblowerordningen er en mulighed for medarbejdere på alle niveauer herunder også frivillige og ulønnede praktikanter, tidligere ansatte, tiltrædende medarbejdere og samarbejdspartnere med en arbejdsmæssig tilknytning til Fredericia Kommune for anonymt at give besked, hvis man har mistanke om ulovligheder eller alvorlige uregelmæssigheder i den kommunale administration.
Åben og direkte dialog
Vi lægger vi vægt på en åben og direkte dialog mellem ledelse, medarbejdere og tillidsrepræsentanter. Derfor opfordrer vi dig som udgangspunkt til at kontakte din leder, din leders leder eller din tillidsrepræsentant, hvis du har viden om eller begrundet mistanke om forhold, som er omfattet af whistleblowerordningen. Hvis du af helt særlige årsager ikke ønsker at gå til ledelsen, din tillidsrepræsentant eller via MED-systemet, og hvis du ønsker at være anonym, kan whistleblowerordningen være et supplement til det eksisterende samarbejdssystem.
Anonym eller ikke anonym
Hvis du vælger at bruge whistleblowerordningen, har du mulighed for at være anonym eller ikke anonym. I begge tilfælde anbefaler vi, at du opretter en postkasse i portalen, så du kan følge med i behandlingen af din indberetning. Igennem postkassen kan du kontaktes for yderligere oplysninger, og du kan samtidig bevare din anonymitet.
Læs vores retningslinjer først
Inden du indberetter, skal du læse vores retningslinjer for whistleblowerordningen. Dem kan du se under plusserne nedenfor.
Gå til whistleblowerportalen
Tryk på linket herunder, hvis du ønsker at besøge portalen og eventuelt sende en indberetning.
Du være opmærksom på, at IT-systemet er sat op til automatisk at spore IP-adresser på kommunale enheder. Ved fuld anonymitet anbefaler vi derfor, at medarbejdere indberetter fra en privat computer eller mobil.
Retningslinjer for whistleblowerportalen
Herunder kan du se retningslinjerne for Fredericia Kommunes whistleblowerordning