Borgerrådgiver

På siden kan du/I få viden om hvad borgerrådgiveren beskæftiger sig med i forhold til samarbejdet med borgerne. Læs endelig videre og tag kontakt ved spørgsmål.

Hos borgerrådgiveren kan borgere, foreninger, og virksomheder få vejledning og finde ud af i samarbejde hvordan du/i kan få den rette hjælp i jeres konkrete sag ved Fredericia kommune

Borgerrådgiveren kan f.eks. hjælpe med følgende opgaver:

  • Rådgive og vejlede i f.eks. forståelse af breve, informationer og/eller afgørelser fra kommunen.
  • Vejlede og rådgive om juridiske rettigheder og eventuelle yderligere klagemuligheder.
  • Vejlede om yderligere tiltag samt tilbyde mægling, når sager er gået i hårknude for at sikre fortsat god dialog mellem dig/jer og kommunen.
  • Hjælpe videre i klagesystemet, samt tilbyder støtte til udformning af klager.
  • Henvise og formidle kontakt til rette afdeling og medarbejder i kommunen.
  • Have løbende dialog med forvaltningen for at søge for evt. uoverensstemmelser mellem borger og kommunen løses.

Du/I kan få hjælp til forberedelse til en samtale/møde i kommunen, og vi kan sammen få skabt et overblik i din/jeres sag.

Profilbillede af Borgerrådgiver Liv Lykkegaard

Borgerrådgiver

Mit navn er Liv Lykkegaard, og jeg er ansat som Borgerrådgiver i Fredericia kommune.

Borgerrådgivermailen er ikke en sikker mail - der henvises til de 2 links omk. selvbetjening vedr. sikker post.

OBS - Ved brug af sikker post vil du/I ikke modtage kvittering, hvis jeg fraværende.