Tilskud og puljer

Her kan i læse om muligheder for tilskud, ansøgninger til puljer og fundraising.

Hvis I er en godkendt folkeoplysende forening (idræt, spejdere, kultur mm.), har I mulighed for at få tilskud fra kommunen til foreningen og til medlemmer under 25 år.

Med muligheden for at modtage tilskud fra kommunen til jeres forening, følger pligten til at aflægge regnskab til kommunen. Det skal klart fremgå hvad deltagernes samlede egenbetaling er, og regnskabet skal underskrives af samtlige medlemmer af bestyrelsen. I skal bruge tilskudsregnskabsblanketten i Conventus, og når den er godkendt af Kultur & Idræt offentliggøres regnskabet på foreningsportalen på Conventus, jf. lovkrav i Folkeoplysningsloven. Alle tilskudsregnskaber fra godkendte foreninger kan ses under den enkelte forening her: https://www.conventus.dk/fredericia/organisationer/start.php

I kan også låne kommunale lokaler, og hvis kommunen ikke har lokaler i kan låne, kan I måske blive godkendt til lokaletilskud til egne eller lejede lokaler.

Herunder kan I læse mere om de forskellige puljer og tilskud.

Kontakt

Stab for Vækst, Kultur og Idræt

Birgitte
Jakobsen
Specialkonsulent
Telefonnummer:
25 13 53 78